Wijzigingen in het kader van de AVG

In het kader van de aangescherpte AVG en de privacy van medewerkers, is de wijze waarop HBS vertrouwelijke gegevens aan werkgevers en medewerkers beveiligd verstuurd, gewijzigd. 

De gegevens rondom verzuim worden verwerkt en gewaarborgd in het HBS Web Portaal (Verzuimportaal), voor werkgevers is dit reeds bereikbaar met een 2-weg authenticatie. Dit blijft ongewijzigd.

Het beveiligd verzenden van gegevens zal ook voor medewerkers gaan verlopen via het HBS Web Portaal. Zowel de werkgever als de medewerker, ontvangt een e-mail met hyperlink. Via de link zijn de toegestuurde documenten in het Web Portaal, na inlog en 2-weg authenticatie, inzichtelijk voor de geautoriseerden. Op deze wijze hoeven medewerkers slechts eenmaal een account en wachtwoord aan te maken voor alle formulieren die hierin worden opgeslagen. Gebruiksvriendelijk en de meest veilige manier, middels 2-weg authenticatie. Daarnaast heeft de medewerker direct een actueel overzicht van alle beschikbare persoonsinformatie.

De komende maanden voeren wij stapsgewijs de wijzigingen door. We vragen werkgevers eventueel ontbrekende gegevens aan te vullen. Vooral voor medewerkers zal dit even wennen zijn.

Vragen?

HBS begeleidt werkgevers en medewerkers in dit proces. Mocht u vragen hebben, dan kunt u contact opnemen via 076-5038052 of fg@hbswerkt.nl. 

Vragen over de AVG?
Neem contact op!


Voor uw medewerkers:

Om uw medewerkers goed en tijdig te informeren over de nieuwe werkwijze die per medio januari 2020 wijzigt, kunt u onderstaande communicatie middelen gebruiken.

Indien u posters op A3 of A1 formaat wilt ontvangen, sturen we u deze graag toe.

Schrijf u in voor de HBS nieuwsbrief