Beveiligd versturen – Jouw gegevens, jouw dossier

In het kader van de aangescherpte AVG en de privacy van medewerkers, is per 21 januari 2020 de wijze waarop HBS vertrouwelijke gegevens aan werkgevers en medewerkers, beveiligd verstuurd. 

De gegevens rondom verzuim worden verwerkt en gewaarborgd in het HBS Web Portaal (Verzuimportaal), voor werkgevers is dit reeds bereikbaar met een 2-weg authenticatie. Dit blijft ongewijzigd.

Het beveiligd verzenden van gegevens loopt nu ook voor medewerkers via het HBS Web Portaal. Zowel de werkgever als de medewerker, ontvangt een e-mail met hyperlink. Via de link zijn de toegestuurde documenten in het Web Portaal, na inlog en 2-weg authenticatie, inzichtelijk voor de geautoriseerden. Op deze wijze hoeven medewerkers slechts eenmaal een account en wachtwoord aan te maken voor alle formulieren die hierin worden opgeslagen. Gebruiksvriendelijk en de meest veilige manier, middels 2-weg authenticatie. Daarnaast heeft de medewerker direct een actueel overzicht van alle beschikbare persoonsinformatie.

Vooral voor medewerkers zal dit even wennen zijn. HBS begeleidt werkgevers en medewerkers bij deze verandering. We hebben posters en flyers beschikbaar die je in de organisatie kunt verspreiden en een handleiding om stap-voor-stap in te loggen in het Web Portaal.

Mocht u vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met de Functionaris Gegevensbescherming van Human Business Support.